Tänk rätt

Det finns ingen som kan säga vad som är rätt och vad som är fel. Det finns ingen människa som kan lägga sig i andras liv, alla gör sina val. Jag har lärt mig nu på senaste att man sköter sitt eget liv, det finns ingen anledning att prata skit eller vara otrevlig mot någon person för man inte gillar valen han/hon gör med sitt liv.

Jag har även lärt mig nu på senare tider att vänner kommer & vänner går. Huvudsaken för mig är att jag VET om vem som verkligen finns där och bryr sig om mig, som aldrig någonsin bara kommer strunta i en.
Det känns precis som att bara för man väljer saker i livet och prioriterar grejer som man gillar så kan man även förlora vänner på köpet? Känns inte riktigt rätt, men jag antar att that's life.
Jag älskar mitt liv som det är nu, jag älskar de vännerna som alltid finns. & jag älskar de människorna som inte snackar en jävla massa skit utan låter folk sköta sina egna liv.

Det är precis som att jag skulle strunta i vissa av mina vänner som hellre festar/kollar på tv/äter chips/pillar i naveln.. men vilken vän är jag då? -Nobody.
Och vilken människa hade jag varit om jag hela tiden hade skrivet ut på Facebook, instagram m.m. Hur jobbiga alla personer som INTE tränar är, hur dryga de är och hur fan de bara kan äta chips hela tiden?
Men det gör jag inte? För jag låter alla sköta sina egna liv och göra sina val.
Vill du äta en avokado DO IT
Vill du äta chips DO IT
Men klaga ikke på vad den andra väljer.

Over & out gott folk (Behövde skriva av mig)


Kommentarer
Postat av: Sara

Jätte bra skrivit. Jag håller helt & hållet med dig. Jag hittade din blogg genom instagram & den är toppen. Ha det fint & lycka till med träningen, fortsätt kämpa. Kram.

Svar: Vad glad jag blir över dina ord! :-)Ska in och kika på din blogg också, kul att du skrev. Värmer gott!
fiahabbe.blogg.se

2013-08-31 @ 01:59:36
URL: http://Sarasofienilsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0