Vad vill jag?

Den frågan har jag fått några gånger nu. "Vad vill du med din träning?"
- Jo jag vill bli ännu mer vältränad. Och då kommer följdfrågan ifall jag vill tävla i fitness någon gång.
Just nu har jag inga tankar på det, jag tränar för att jag mår bra av det, jag tränar för min egna skull.

För drygt 6 månader sen låg all min fokus på min vikt, jag skojar inte om jag säger att jag vägde mig 2 gånger om dagen. Jag blev besatt av vågen, jag ville sååååå gärna gå ner i vikt. Och ja det gjorde jag. Efter förra sommaren vägde jag ca 70 kg(tränade ingenting under sommaren och levde loppan), jag mådde inte bra av det. Därför bestämde jag mig detta året i Januari att inte äta pasta, ris osv osv. För jag skulle gå ner dem 8 kg, och ja jag gick ner de kilona. Mådde jag bra av det? Svar:Nej.

Denna sommaren har jag inte brytt mig ett skit vad jag har vägt, jag har aldrig någonsin mått bättre, jag har inte varit förkyld på fleeeeera månader *peppar, peppar* vilket är ovanligt för mig, jag har aldrig någonsin varit så noga och följt en bra och sund kost som jag gör nu. Jag har framförallt aldrig någonsin tränat såhär bra som jag gör idag.
& Vet ni vad det bästa är? Jag skiter rent ut sagt vad det står på vågen, bara jag ser resultat med min kropp, att jag blir mer vältränad är det som spelar störst roll för mig. För då vet jag att jag lyckas med det jag gör.

65 glada kilo och jag hade inte kunnat mått bättre. Jag har insett att min kropp inte är byggd för att vara liten och smal. Den är byggd till att bli tränad och lite större. Jag har aldrig någonsin varit den smala typen och det passar inte mig.
Ett tips till er andra som tränar, bli inte besatta av vågen eller måttband. Gå på bilder istället, ta före och efter bilder. Jag lovar att ni kommer ha mycket mer nytta av bilder, för då ser man det med egna ögon. Muskler är både större och tyngre än fett.

LET'S DO THE THINGS THAT YOU LOVE. TRAIN.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0