Make it happend

Hej alla.(igen)

Sitter här och småler framför tvn, inser hur bra livet är, hur mycket livet är värt att le för.
Ibland kan det vara tufft, allt kan kännas hopplöst, jobbigt, tråkigt eller rent utsagt förjävligt.

Jag har haft några downdagar nu på sista tiden, men efter regn kommer solsken. & det gör det verkligen. Jag väljer istället att se livet med andra ögon, inse hur lycklig jag är, hur bra jag mår. Ibland kan man gräva ner sig för en lite bagatell & det har jag gjort förr. Men jag gör inte det längre, för jag vet att det ändå inte kommer hjälpa ifall jag står och stampar på samma ställe.
Istället gör jag något åt det, som nu med träningen. Jag tycker själv att jag har blivit större(grövre), vilket inte är konstigt pga att jag har tränat enbart så hård styrketräning. Men istället för att gräva ner mig och inte göra en förändring, så vänder jag på pannkakan och gör något åt det.
Jag snackade med en kompis för några dagar sen, då han sa att det är bättre att man trivs med sig själv och kanske inte då i mitt fall kör stentung styrketräning. Utan istället kör lite lättare, mer uthållighet i styrka och kondition & sen trivs med sig själv.

& bara på dessa tre dagarna då jag har kört lite lättare stryka, mer kondition, bra mat osv. Har fått mig att få en helt ny energi, inte så tung i kroppen. Och vet ni vad? Lagom är bäst, jag gjorde misstaget för en månad sen då jag köttade nästan alltid två pass om dagen. Till vilken nytta? Jag mådde bara sämre och sämre. Kroppen bröts ner, istället för att få positiva resultat så blev det bara negativt överallt.
Humöret var upp och ner hela tiden, kroppen var svullen, jag var ständigt sugen på något, jag hade huvudvärk, var yr osv osv. Kände mig stressad hela tiden för att jag var "tvungen" att hinna med två pass.
Inte konstigt att det inte hände ett skit, kroppen samarbetar aldrig om man försöker stressa fram något eller fall man inte låter kroppen få vila lite.

Jag har lärt mig mycket på bara senaste tiden om just detta. För att jag gjorde så mot mig själv, ett pass om dagen är alldeles alldeles lagom
Fia :) Visst då & då kan man köra två pass, kanske löpning på morgon och styrka på kvällen. Men inte mer än bara några fåtal gånger.

Vad försöker jag säga med detta? Jo, att jag fortfarande lär mig saker om mig själv, om hur jag fungerar. & det är individuellt från person till person. Jag experimenterar hela tiden, med träning, kost, sömn ALLT.
Som nu tex, jag dricker inte proteinshake mer, för att jag tror det får mig att få så ont i magen som jag har haft på senaste. Men istället har jag nu börjat på casein.
Jag experimenterar varje dag med nya övningar, jag gör inte alltid rätt från början.
Att göra rätt är något man lär sig under tiden.

Over /F.


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej, vad gör casein och är det bra om man vill minska i vikt men samtidigt bygga muskler? :)

2013-10-17 @ 14:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0