Svaaaar

Alltså jag stör mig på blogg appen, att man inte kan svara på kommentarer utan att gå in på internet och logga in på hemsidan där.

Därför svarar jag nu på en fråga jag fick innan angående vad casein är bra för och om det är bra om man vill göra en viktminskning men samtidigt bygga muskler.
Casein är ett långtidsupptagnins protein, vilket innebär att det tar längre tid innan musklerna suger åt sig det.
Därför det är bra att äta det innan läggdags då musklerna har tid på sig att vila samtidigt som de får energi och protein från caseinet. Casein gör så att musklerna får en bra återhämtning och ser till att det inte blir någon muskelnedbrytning.
Anledningen till att jag vill ta casein är för att jag inte vill dricka proteinshake som jag nämnde igår + att jag vill ha fräscha muskler som pallar med att träna 6 dagar i veckan! :)
Vissa ersätter måltid med casein men det gör inte jag, för jag måste ha vanlig mat i mig, casein räcker absolut inte för mig!

/F.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0