Svarsvarsvar

Fick kommentar igår om hur jag lägger upp min kondition.
Jo, jag brukar börja med att springa, och se om jag kan det. Har ibland väldigt ont i benhinnorna, om jag känner av det direkt efter 5 min, brukar jag direkt gå över till trampmaskinen. Där jag trycker på knappen manuell. Så tiden räknar ned istället, så tar jag så långt jag vill köra. För jag har fått för mig att man inte "kan" stanna mitt i allt när tiden räknar ned, haha rätt konstigt jag vet. Sen när jag kör trampmaskinen brukar jag köra såhär: 2 min maximal lutning(10) och motstånd 50. 2 min lutning(8) och motstånd 40. Sen köttar jag så hela tiden. Så det blir som intervaller. Sen sista 5 min brukar jag köra maximalutning och 60 i motstånd. Då kan jag lova att man är riktigt jäkla trött efteråt. Sen ALLTD sist av mitt pass kör jag spinning där jag även kör "intervaller" till låtar. Börjar först med en tempolåt, där jag håller bra tempo och för att komma igång. Sen kör jag en låt där det är bra tryck i refrängen och då ställer jag mig upp på cykeln och köttar. Sen en låt som är riktigt tung, som eminem tillexempel, då sitter jag ner på cykeln och ökar motstånden efterhand. I slutet av den tunga låten ska man knappt kunna trampa mer. Sen kör jag en låt som avslut där jag bara trampar snabbt.

Haha ja det var min beskrivning av ett typiskt fiakonditionspass. Såklart ska man variera sig och inte köra samma ordning hela tiden, så att kroppen ite vänjer sig. Ibland kan det vara skönt att endast stå på trampmaskinen eller bara springa i 40 min. Men jag kör alltid minst 40 min kondition.

Hejåhå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0