Strunta i vad folk tycker & tänker

Lite kvällstankar denna tisdagen..
Ikväll när jag var på gymmet så slog det mig att jag struntar fullständigt i vad andra både tycker & tänker. Jag vet av egen erfarenhet att det snackas mycket om denna *träningshetsen*. . Varför vet jag det? Jo för måååånga har försökt att trycka ner mig genom att snacka en massa skitsnack. Detta har resulterat till att jag har förlorat några vänner som stod mig nära. Då, förr brydde jag mig om detta men nu några månader senare så har jag kommit på att de inte var några vänner att hänga i julgranen.

Jag orkar inte lägga ner energi eller tid på att må dåligt över vad andra säger o tänker. Alla får tycka och tänka så mycket man vill, men man ska även kunna acceptera och inte lägga sig i andras val i livet.
Jag och Adam snackade om just träningen här om dagen, han sa några väldigt kloka ord till mig: Fia, träningen är INTE ditt liv och det ska inte vara det iheller. Men det är en del av ditt liv och så ska det vara för att du ska må bra.
Adam bryr sig, familjen bryr sig.. de vet om att jag faktiskt "måste" träna för att jag ska må bra. Är jag rastlös och dryg här hemma så skickar (nästan) mamma iväg mig till gymmet. Varför? Jo för hon vet att jag får lugn i kroppen av att vara där.
Från och med nu är det slut på att ta åt sig och försöka ändra sig för att andra människor inte gillar mina val i livet. Om vissa tycker att jag laddar upp för mycket träningsbilder på instagram-avfölj mig då. Om vissa som läser min blogg tycker att jag skriver om för mycket träning-sluta omedelbart att läsa min blogg då.
Svårare än så är det faktiskt inte!

Over and out gott folk!


Kommentarer
Postat av: Tina

Tänk om fler vågade göra som du! Du inspirerar mig att ta tag i träningen. Vilket jag nu gjort, det går att träna trots att man är gravid. :)

Kramar

Svar: Åh tack fina Tina, vad glad jag blir! Kul att det kommer en ny liten bebis! :) Hoppas allt är bra med dig. Kram på dig!
fiahabbe.blogg.se

2014-02-19 @ 19:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0