Ahh men nu får det vara nog!

Hej på er.
Nu måste jag skriva av mig här på min lilla blogg. Börjar bli trött på vissa människor.. börjar bli riktigt trött..
Detta har jag skrivit om innan, det handlar om att andra människor lägger sig i ens liv.
 
Denna såkallade "träningshetsen" som skrivs om överallt, på facebook, instagram osv.. 
1. Det har blivit en trend att träna och äta bra.
2. Det har blivit en trend att lägga ut bild på sin kropp.
3. Det har blivit en trend där folk som stör sig på denna såkallade "hetsen" lägger upp negativa kommentarer, bilder etc hur mycket de stör sig på folk som tränar..
 
Nu ska jag försöka förklara allt detta.. från MITT perspektiv!
 
1. Ja det är en trend att träna och äta bra + sund mat. MEN det finns en gräns även här. Att träna 5 timmar om dagen och endast äta kvarg till varje måltid.. det är inte sunt. Men att som jag och flera andra, tränar 5-6 gånger i veckan, tänker på vad man äter, vad kroppen mår bra av. Det är väl inte hets? Det kallar jag bara sunt förnuft.. för kroppen mår bra av det, DÅ är det inte något negativt. 
Men hets blir det om heeeela ens liv cirkulerar kring träning och mat. Då är det ett allvarligt problem. Men för mig är träning och kost en del av mitt liv. Träning har alltid funnits i mitt liv, att ha varit tävlingssimare i 13 år sätter sina spår i kroppen. Jag måste träna för att må bra och att äta bra mat är en självklarhet för mig,
2. Ja det har blivit en stoor trend att lägga upp bilder på sin kropp, innan träning, på träning, efter träning, resultat med sin träning osv osv.. Även här kan man se det på olika sätt.. talar fortfarande ur mitt perspektiv, mina åsikter.
Jag lägger också upp bilder och varför gör jag det? Antingen är det ett resultat jag har fått med allt mitt slit med träningen. Tex tydligare ryggmuskler, bättre magrutor.. eller kanske jag lägger upp en bild när jag är på gymmet för just det är en del av mitt liv. So what? 
Men sen kommer vi till att överdriva, att lägga upp 7 bilder om dagen på sin mage, på sina flexade muskler, den nyttiga maten. Det är kanske att överdriva för vissa, men det är fortfarande den som lägger upp bilder, det är hans eller hennes val att nu göra det. Bara för att jag tycker det är lite smått överdrivet att lägga upp 7 bilder om dagen på sina magrutor, det är inte något jag klankar ner eller skriver/lägger upp hatbilder för att jag stör mig. Fortfarande den personens val.
3. Och nu kommer vi till det som jag tycker borde räcka. Hetsen där folk hetsar på de människorna som nu väljer att lägga upp bilder på när de har tränat.
Ni som hetsar om denna träningshets, ni är inte så mycket bättre ni heller. Det är sviiiiindrygt att dagligen läsa era negativa syn på människor som väljer att träna o äta nyttigt. Lägg ner, sköt ert eget. 
Alla får ju göra som man själv vill, ens egna liv inte någon annans.
Att ni väljer att dricka sprit varje helg, äta skräpmat, chips, godis flera gånger i veckan och lägga upp det på sociala medier är inget jag stör mig på. Jag skriver inte ut att det är rättttt så ohälsosamt att dricka alkohol, att stoppa i sig fet mat varje dag.. tänk på all bakismat?! Nä men det jag vill komma till är att helt ärligt, kan inte alla få göra som man vill göra. Ät en pizza, ät en sallad, drick en milkshake, drick en proteinshake, träna, sov, var bakis, simma, bajsa, pilla i naveln, spela golf...
 
Ni förstår nog mitt budskap. . att överdriva är aldrig bra men att göra saker och ting med förstånd och att göra saker man gillar, det är ju faktiskt inget att hetsa om eller någon annan människas ensak...
 
/ F.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0